سوالات اول تا ششم ابتدایی (آوای خوزستان 3)

سوالات اول تا ششم ابتدایی (آوای خوزستان 3)

هدف از ایجاد وبلاگ فقط خدمت رسانی به کلیه ی فرهنگیان محترم و عزیز سراسر کشور واستفاده بهینه از سوالات وآزمون های سه دوره ی آموزشی ودانشگاهها جهت بهبود و خلاقیت وارتقاءعلمی دانش آموزان و آشنایی اولیای محترم با هدف های آموزشی
سوالات اول تا ششم ابتدایی (آوای خوزستان 3)

سوالات اول تا ششم ابتدایی (آوای خوزستان 3)

هدف از ایجاد وبلاگ فقط خدمت رسانی به کلیه ی فرهنگیان محترم و عزیز سراسر کشور واستفاده بهینه از سوالات وآزمون های سه دوره ی آموزشی ودانشگاهها جهت بهبود و خلاقیت وارتقاءعلمی دانش آموزان و آشنایی اولیای محترم با هدف های آموزشی

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 6

لطفا روی تصویر کلیک کنید.




 انیمیشن زیبای آموزش اعداد 1 و2



بر روی تصویر کلیک کن

 

 

بخوانیم/ آموزش نشانه ن


بر روی تصویر کلیک کن
 
اسلاید آموزش الفبا(ن)

روی تصویر کلیک کن

 

[ سه شنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۴ ] [ 19:15 ] [ علی اصغر بوجاری ]

پاورپوینت فصل 6 ریاضی اول دبستان

هر دانلود پنج صلوات

 

 پاورپوینت تمریاضی اول دبستان :

پیشکش به ساحت سیدالشهدا علیه السّلام و  ارباب آب و ادب ، قمر منیر بنی هاشم

رمز :133

************************

دهکده ی شماره ی 7 را تقدیم می کنم
امیدوارم همراهی بفرمایید.





                       

**************************

 

سلام به شما همراهان همیشگی

❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤ روی تصویرکلیک کنید❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤



❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤



موضوع: برنامه های آموزشی ـ ریاضی،

 

[ شنبه 23 آبان 1394 ] [ 06:50 ب.ظ ] [ زینب آدینه ]

 برای دریافت کار در خانه 

لطفا روی تصوبر کلیک کنید


 

بازی آنلاین آموزش نشانه: ر، ن


لطفا روی تصویر کلیک کنید


        
آموزش نشانه ها ، درس پنجم/ آموزش نشانه: ر، ن


 

آموزش نشانه ها ، درس سوم/ آموزش نشانه: م ، س

لطفا روی تصویر کلیک کنید




           

آموزش نشانه ها ، درس چهارم/ آموزش نشانه: ت


 

بازی آنلاین  علوم

شاد باش سالم باش/تشخیص مزه

 لطفا روی تصویر کلیک کنید





بازی آنلاین  علوم تشخیص مزه



با تشکر فراوان از وبلاگ شکوفه های دبستان مالک اشتر

 

[ شنبه 23 آبان 1394 ] [ 07:18 ب.ظ ] [ زینب آدینه ]

فعالیت درس فارسی آبان/پیک ریاضی/انواع تکالیف

 

باتشکر از آقای باقر زاده



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/٢۱ | ۱٠:۳٠ ‎ب.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

باتشکر از وبلاگ دبستان نمونه 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/٢۱ | ۱٠:۱٧ ‎ب.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

     تمرینی

—این نوع تکالیف، قدیمی ترین و رایج ترین تکالیف درسی در مدارس‌اند و معمولاً به صورت کتبی و برای تثبیت یادگیری به روش تکرار و تمرین اجرا می‌شود. دانش‌آموزان مثلاً باید املای کلمات یا جمع، ضرب و تقسیم اعداد را تکرار کنند. تکالیف تمرینی، در صـــورتی که تکراری و یک‌نواخت و غیرکاربردی باشند، به کسالت و خستگی دانش‌آموز منجر می‌شود.

فرزندم با اعدادی که یاد گرفته ای جای خالی را پر کن.

شماره‌ی تلفن مدرسه:            شماره‌ی تلفن منزلتان:                      شماره‌ی تلفن  خاله:            شماره‌ی تلفن  عمو:                    شماره‌ی تلفن دایی:                   شماره‌ی  تلفن عمه:

حالا به این سؤال جواب بده.

کدام عددها در شماره‌ی تلفن ها تکرار شده است؟

شماره‌ی تلفن ها چند رقمی است؟

حالا یک شماره‌ی تلفن برای خودت درست کن؟

 

      ترمیمی  یا اصلاحی

  در واقع، طرّاحی تکلیف از این منظــر(ترمیمی و اصلاحی)، طرّاحی فرصت یادگیـری جدید برای  دانش‌آموزانی است که نیاز ویژه‌ی آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه‌ی عملکرد  دانش‌آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیت‌هایش شناخته می‌شود. معلم بر اســاس شناختی که از چگونگی ضعف  دانش‌آموز  به دست آورده است، تکالیف مناسبی را برای جبران ضعف ‌او طرّاحی می‌کند.

نخست، هدف باید مشخص شود. این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش‌آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود.یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی  باشد.

 دوم، فعالیت مناسبی را برای دانش آموز تعریف شود. این فعالیت باید با هدف، ضعف و توانایی دانش آموز‌ یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد.

—سوم، دانش‌آموز یا دانش آموزان، افراد ذی‌نفع و همکار ، مانند والدین و یا هم‌کلاسی‌ها را توجیه کنید.
—چهارم، روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود.

 

      بسطی یا امتدادی

گاهی لازم است دانش‌آموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفته اند، تجاربی اضافه کسب کنند و دانش،فهم و  مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت‌های غیر کلاسی و جدید  به کار گیرند. فعالیت‌هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه‌ی تجارب دانش‌آموزان منجر می‌شوند و به لحاظ تربیتی  ارزش فراوانی دارند. زیرا هدف اساسی تربیت بر این بسط و استعلای تجارب استواراست. یعنی دانش‌آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند.

فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را اندازه بگیر و آن‌ها را بنویس.

نوشتن اعداد یک تا بیست

نوشتن حروف الفبای فارسی

مسواک زدن

ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان

 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/٢۱ | ٩:٥۸ ‎ب.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

1-در صورتیکه کودک در خواندن درس مشکل دارد و قادر به تلفظ صحیح کلمات نیست ابتدا باید اشکالات اورابرطرف کنید چون نوشتن صحیح دیکته ارتباط مستقیمی با خواندن صحیح و بدون اشکال کلمات دارد. 

2-به هنگام دیکته گفتن کنار کودک ننشینید بلکه با یک فاصله مناسب به او دیکته بگویید . این کار باعث میشود که :

الف – کودک با توجه و دقت گوش کند تااینکه متوجه شود شما چه می گویید چون در کلاس معلم با فاصله ای که دارد به دانش آموز دیکته می گوید و کودک باید در منزل نیز چنین شرایطی را تجربه کند .

ب – روی کلماتی که املای آنها را می داند شک نمی کند و با اعتماد به نفس و اطمینان می نویسد چون وقتی کودک به کسی که به او دیکته می گوید نزدیک باشد هنگام نوشتن هر کلمه ای مرتب به او نگاه می کند که آیا با حالاتش کلمه ای را که نوشته تایید میکند یا نه ؟

ج –کودک به خود متکی می شود چون هنگامی که مثلا مادر کنار اوست و کلمه ای را نمی داند از مادر می خواهد که در نوشتن درست کلمه اورا راهنمایی کند .

د- هنگام دیکته گفتن روابط بین کودک و والدین دچار اختلال نمیشود و کودک دیکته خود را با آرامش وبه دور از هرگونه تنش و اضطراب می نویسد . چون بعضی ازپدر یا مادرها به محض اینکه کودک کلمه ای را اشتباه مینویسد بشدت عصبانی میشوند و سر کودک فریاد می زنند . بطوریکه این رفتار باعث می شود که کودک دچار تنش و اضطراب گردد تا جاییکه دیکته گفتن از مسیر اصلی خود خارج شده به جر وبحث می انجامد .

اگر به دیکته گفتن معلمان توجه شود آنها نیز هنگام دیکته گفتن به برگه دانش آموزان نگاه نمیکنند. بلکه دانش آموزان دیکته را می نویسند ودرپایان دفتر خود را برای تصحیح به او می دهند.

ه- در صورتی که کودک مشکل شنوایی داشته باشد مشکل او مشخص واز همان ابتدا پی گیری های لازم از طرف والدین انجام می گردد.

3- به میزان وحجم دیکته توجه داشته باشید.بعضی از والدین به علت علا قه ای که به کودک خود دارند یک ونیم یا دوصفحه کامل به او دیکته می گو یند واین کار با عث خستگی وآزردگی کودک شده بخصوص افزایش غلط ها و پایین آمدن نمره ، اعتراض ، گریه و ناراحتی اورا به دنبال دارد .

4- سرعت دیکته گفتن باید مناسب باشد یعنی نه کند و نه تند باشد . در این خصوص لازم است از سرعت دیکته گفتن در دبستان مطلع شوید و باسرعتی مشابه آن به کودک دیکته بگویید . چون اگر در منزل دیکته بصورت کند گفته شود واو به این سبک عادت کند . هنگام دیکته نوشتن در کلاس مرتب ، کلمات را جا می اندازد و نمی تواند همپای دیگر دانش آموزان دیکته بنویسد .

5- در هنگام دیکته گفتن از کودک بخواهید که جمله یا کلمه ای را که به او می گویید ابتدا تکرار کند و بعد آن را بنویسد . ودر مدت زمانی که به او دیکته می گویید بصورت گاه گاه بعد از گفتن کلمه یا جمله از او بپرسید : " من چه گفتم ؟ " و کودک باید قبل از نوشتن کلمه یا جمله شمارا تکرار کند و سپس بنویسد . نتیجه این روش این است که کودک درست گوش می کند تا متوجه شود شما چه جمله یا کلمه ای را می گویید و وقتی جمله و کلمه ای را تکرار می کند باعث می شود آنچه را تکرار کرده در ذهن او بماند و درنتیجه اگر جمله بعدی گفته شود و هنوز کلمه ای از جمله قبل را ننوشته باشد کلمه را بخوبی به یاد می آورد و آن را می نویسد و از دیکته نوشتن نیز عقب نمی ماند .

ممکن است اینطور تصور شود که تکرار جملات و کلمات دیکته توسط کودک باعث تاخیر دردیکته نوشتن او میشود اما در واقع اینطور نیست . چون یادگیری این روش برای او لازم است و در صورتیکه کودک این روش را بخوبی تمرین کند به مرور زمان یاد می گیرد که جملات و کلمات را صرفا درذهن خود تکرار کند و لزومی به بر زبان آوردن آنها نداشته باشد و درنتیجه یادگیری این روش باعث می شود که کودک در کلاس دیکته خود را بخوبی بنویسد بطوریکه وقتی معلم دیکته می گوید آنچه را می شنود در کمترین زمان در ذهن خود مرور کند و سپس می نویسد .

دراین جالازم است متذکر شویم که هدف از دیکته (درمنزل) ارزیابی نیست بلکه یادگیری است! بسیاری از خانواده ها از بی انگیزگی وعدم علاقه فرزندان به نوشتن دیکته در منزل شکایت دارند که برای رفع آن پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از روش دیکته گویی سنتی وتکراری از روش های جدیدتر ومتنوع که در ذیل پیشنهاد می کنیم استفاده شود.لازم به ذکر است که هریک از این روش ها ممکن است برای دانش آموزان خاصی مناسب ومفید باشد!

منبع :اختلال یادگیری عصمت دانش 


به نام خدا

وبلاگ دیگر

(کامل تر)

سوالات اول تا ششم ابتدایی (آوای خوزستان1)

 

http://asgharbojari.blogfa.com

آزمون ریاضی تا تم 5 /بخش دوم از کاربرگ نشانه ی د

آزمون ریاضی تا تم 5 با اهداف شناخت چوب خط ،مفهوم جمع،الگوی شطرنجی -خطی ومربعات شگفت انگیز تهیه شده است.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.



صدیقه هاشمی ساعت 21:2 | دوشنبه 18 آبان 1394 | بازدید : 17 | نظرات (1)

   کاربرگ نشانه ی د را در دو بخش تهیه کرده بودم که بخش اول آن ارائه شد در این پست بخش دوم کاربرگ د را ارائه نموده ام که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.


صبحانه مناسب برای دانش آموزان صبحی/پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 5 تقدیم به شما اولی های عزیز

صبحانه مناسب برای دانش آموزان صبحی

صبحانه خوب می تواند بر کاهش خستگی آنها سر کلاس و افزایش

 گیرایی و تمرکز آنها تاثیرگذار باشد.



صبحانه مناسب برای دانش آموزان,تغذیه دانش آموزان,

ثابت شده است دانش‌آموزانی که صبحانه کامل می‌خورند، تمرکز و انرژی بیشتری

 دارند. اغلب این دانش‌آموزان قدرت یادگیری خوبی دارند و نمرات بهتری هم کسب

 می‌کنند. صبحانه یک وعده غذای اصلی و مهم برای دانش‌آموزان و حتی

بزرگسالان محسوب می‌شود. متاسفانه همه دانش آموزان عادت به خوردن

صبحانه کامل ندارند و والدین به ناچار تنقلات رنگارنگی را تهیه می کنند و در

کیف آنها می گذارند. تنقلات نه تنها مواد مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی کنند

بلکه در دراز مدت اثرات سوء جسمی، رشدی و ذهنی برجای می گذارند.

اما بهترین صبحانه و میان وعده بخصوص برای دانش آموزانی که باید در نوبت

صبح به مدرسه بروند، چیست؟
دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه و رژیم

 درمانی و دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در این باره توضیح می دهد.

ادامه مطلب


موضوع: مامان وبابا،
بازدید : 1303
[ سه شنبه 19 آبان 1394 ] [ 01:44 ب.ظ ] [ عفت حسنی فرد ]

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 5

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 5 تقدیم به شما اولی های عزیز

لطفا برای دریافت فایل روی تصویر کلیک کنید.








موضوع: پاورپوینت،
بازدید : 1522
[ سه شنبه 19 آبان 1394 ] [ 01:03 ب.ظ ] [ عفت حسنی فرد ]

[ یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1394 ] [ 19:58 ] [ علی اصغر ]

مطالب مربوط به ضمن خدمت و اتوماسیون

 http://asgharbojari50.blogfa.com

 

سوالات آزمون کلاس اول ابتدایی

 

 http://asgharbojari11.blogfa.com

 سوالات آزمون کلاس دوم ابتدایی

 http://asgharbojari12.blogfa.com

سوالات آزمون کلاس سوم  ابتدایی

 http://asgharbojari13.blogfa.com

 سوالات آزمون کلاس چهارم ابتدایی

 http://asgharbojari14.blogfa.com

 سوالات آزمون کلاس پنجم ابتدایی

 

 http://asgharbojari15.blogfa.com

 سوالات آزمون کلاس ششم ابتدایی

  

 http://asgharbojari16.blogfa.com


کاربرگ نشانه ی د بخش اول

پس از اینکه دانش آموزان با تعدادی از نشانه ها (صامت ومصوت )آشنا شدند وقادر به ساخت چند ترکیب وکلمه شدند،برای آن ها تمرینات رد پایی را در کاربرگشان می گنجانم ودر کلاس درس نیز دانش آموزان پای تابلو یا در دفترشان از این نمونه تمرینات انجام می دهند.این تمرینات شبیه بازی بوده ودانش آموز خود به کشف وخواندن ونوشتن کلمه می پردازد واحساس رضاین وپیروزی می کند.در کاربرگ حاضر نیز از این نمونه تمرین ها شاهد خواهید بود.با کلیک بر روی تصویر کاربرگ را دانلود نمایید.منتظر نظرات ارزشمند شما در رابطه با این نمونه تمرینات هستم.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/48272873250248194384.gif




کودکتان دیر آموز است؟

 

 


کودکانی را دیرآموز می‌خوانیم که از نظر هوشی در محدوده هوشبهر

 بین 70 تا 84 قرار گرفته‌اند یعنی یک تا دو انحراف استاندارد پایین‌تر از 

میانگین سنی خودشان قرار گرفته‌اند و دارای عملکرد طبیعی ضعیف هستند.

 

این کودکان تنها در حیطه مهارت‌های تحصیلی دارای عملکردی محدودتر 

 

و ضعیف‌تر نسبت بههمسالان خود هستند و در سایر رفتارهای انطباقی 

 

و سازشی فاقد هرگونه نقص قابلملاحظه‌ای می‌باشند و مثل

 

همسالان خود دارای تفاوتهای فردی در حیطه‌های مختلف رفتاری‌اند.‌

 

ویژگیهای کودکان دیرآموز    



ادامه مطلب


اسلایدهای آموزش الفبا


با سلام خدمت شما دوستان . با توجه به

 هوشمند شدن پایه های اول و نصب پروژکتور در کلاس ها
 
بر آن شدم که اسلاید های حروف الفبا را طراحی و جهت 

استفاده شما بازدید کنندگان در این وبلاگ قرار بدم .

امید وارم مورد استفاده شما قرار بگیرد.
جهت دانلود روی تصاویر کلیک کنید .



gh

















آموزش انواع روش های خلاق و متنوع املاء

فرمت فایل: پی دی اف



چگونه به فرزندانمان در انجام تکالیف کمک کنیم؟

زمانی که معلم از تکلیف شب حرف می زند، با آه و ناله اغلب دانش آموزان مواجه می شود.

خیلی از والدین نیز از حجم زیاد تکالیف فرزندانشان گله مندند. به گزارش کیدزهلث، ثابت شده است دانش آموزانی که والدینشان نقش پررنگی در تشویق آنها به انجام تکالیف داشته اند، به طور چشمگیر عملکرد بهتری در مدرسه نشان داده اند. برای اینکه بدانید والدین چگونه می توانند قدرت یادگیری فرزند خود را بهبود بخشند بدون این که آنها را تحت فشار قرار دهند، به این نکات توجه کنید. مشق تنها یک کار فوق برنامه کلاس است، به عبارت دیگر فرصتی است برای تمرین کردن تا آنچه را که در مدرسه فرا گرفته است، در منزل مرور کند.

با نظارت بر تکالیف فرزندانتان از آنچه هر روز می آموزد، آگاه می شوید.

انجام تکالیف مدرسه توانایی و حس مسئولیت در فرزند شما ایجاد می کند. بنابراین مکانی را برای فرزندتان در نظر بگیرید که محیط آرامی باشد و تمامی چیزهایی را که برای درس خواندن لازم دارند، فراهم کنید. برای جواب دادن به سوال های آنان آماده باشید.

گاهی هنگام انجام تکالیف به آنها سر بزنید تا به فرزندانتان بفهمانید که به کارشان اهمیت می دهید.

به فرزند خود کمک کنید و تکالیف مدرسه او را به طور منظم برسی کنید و از انجام تکالیف روزانه توسط آنان مطمئن شوید. برای نظم به کارشان، یک دفتر یادداشت تهیه کنید و به آنها یاد دهید تکالیف و تاریخ روز را وارد دفتر کنند.

پس از انجام تمامی این توصیه ها، اگر باز هم فرزند شما تکالیف مدرسه را تمام نکرد، چه کاری باید انجام داد؟

سعی کنید بهانه نیاورید. اگربه معلم زنگ بزنید و برای انجام ندادن تکالیف بهانه بیاورید به فرزند خود یاد می دهید که هر کار کنند مادر و پدر هوای او را خواهد داشت.

انجام دادن تکالیف نباید یک مبارزه باشد. رفتار مناسب می تواند بهترین راهکار برای والدین باشد تا به فرزندانشان بفهمانند که یادگیری مهم است و این که پس از پایان دوران تحصیل برای آینده اشان مفید خواهد بود.





علوم /به من نگاه کن/ تشخیص رنگ


علوم / به من نگاه کن 
تشخیص رنگ


  
روی تصویر کلیک کن 
منبع :پرتال مجتمع ها ومدارس هوشمند


علوم /به من نگاه کن/ تشخیص صداها


علوم /به من نگاه کن  
تشخیص صداها 




بر روی تصویر کلیک کن
منبع: پرتال مجتمع ها ومدارس هوشمند




موضوع: برنامه آموزشی /زنگ علوم، 
بازدید : 84
[ جمعه 15 آبان 1394 ] [ 08:00 ق.ظ ] [ عفت حسنی فرد ]

بچه ها در حال تولید باد با استفاده از کتاب

کاربرگ نشانه د 

 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/۱٤ | ۱:۳٥ ‎ق.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

کار کردن با ترکیب ها باعث با رفتن سرعت خواندن ونوشتن می شود.با این عمل بجای تمرکز بر روی یک یک نشانه ها بصورت جدا از هم،نگاه وتمرکز دانش آموز بر روی دو نشانه ی پیوسته است وبا آشنایی با آن به سرعت از روی یک ترکیب رد شده وبه ترکیب یا نشانه ی دیگر نگاه می کند.می توان ترکیب ها را بر روی کارت های مقوایی کوچک نوشت وبه کلمه سازی و تمرین املا وخواندن پرداخت.برای اطلاعات بیشتر می توانید به پست (ساخت کارت های ترکیب )از موضوع خلاقیت ،ساخت لوازم کمک آموزشی مراجعه نمایید.

جدول ترکیب صامت ومصوت را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 

 

 

 



کاربرگ نشانه ی اَ َ مربوط به سومین نشانه از بخش دوم کتاب فارسی به تمریناتی برای شناخت این نشانه پرداخته است و ترکیب سازی با رسیدن به این نشانه به دو ترکیب از بـ ب می رسد.کم کم باید دانش آموزان کارت های ترکیب را آماده سازند تا در خواندن ونوشتن کلمات از این کارت ها استفاده کنندبا کلیک بر روی تصویر دانلود کنید.


یکی از ابزارهای سرشماری در ریاضی چوب خط می باشد که گاهی دانش آموزان برای رسم چوب خط 5 دچار مشکل می شوند.تمرینات فراوانی می توان با استفاده از چوب خط های آماده در بازار وچوب بستنی یا چوب معاینه انجام داد.برای دانش آموزان باسبک یادگیری کلامی هم داستان های بسیاری می توان ساخت (از غارنشینان تا کنون) اما برای دانش آموزانی که سبک یادگیریشان تصویری است توصیه می شود از تصاویر وکاربرگ ها بیشتر استفاده شود. کاربرگ حاضر نیز با این منظور طراحی شده است. برای دانلود روی تصویر کلیک نمایید





دومین کاربرگ نشانه ها که برای دومین نشانه ازبخش دوم طراحی شده است را در این پست قرار داده ام که جهت شناخت شکل وصدای نشانه وترکیب با آ واملای تصویری وروان خوانی می باشد.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/64145268171232578183.gif


شروع تدریس نیاز به جلب توجه وتمرکز دانش آموزان دارد وهر آنچه دانش آموز را مشارکت دهد واو را درگیر در امر یاد دهی_یادگیری نماید، برای شروع تدریس مناسب تر است. پازل های مرتبط با موضوع درس می تواند وسیله ی خوبی برای این امر باشد.در این پست پازل تدریس آ ا را قرار داده ام می توانید دانلود نموده و استفاده کنید.برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/76847441866054988374.gif


اولین نشانه ی کتاب فارسی ،نشانه ی آ ا به زودی تدریس می شود یا در بعضی کلاس ها تدریس شده است.تمرین این پست برای یادگیری بهتر وشناخت صدا و شکل نشانه ی آ ا می باشد.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.



آزمون های عملکردی در علوم به معلم کمک می کند تا بچه ها را با کاربرد آنچه می آموزند در زندگی واقعی آشنا کند. همچنین دانش آموزان راههای یادگیری و پیوند تجارب خود با دانش جدید و بکار بستن مفاهیم در زندگی را می آموزند.

آزمون عملکردی حاضر نیز با موضوع سایه ها از بخش اول علوم به همین منظور طراحی شده است.بر روی تصویر کلیک کرده ودانلود کنید همچنین آزمونی دیگر در پست های قبلی با عنوان آزمون عملکردی علوم قرار داده شده بود که می توانید آن را از مطالب قبلی جستجو نموده واستفاده کنید.



کم کم بخش اول فارسی(نگاره ها ) رو به اتمام است ودانش آموزان با بیشتر صداها وبخش کردن آشنا شده اند .قبل از ورود به بخش دوم کتاب 0نشانه های 1)بهتر است از شناخت صداها وبخش ها مطمئن شویم.این آزمون با هدف سنجش میزان یادگیری بخش کردن طراحی وآماده ی دانلود می باشد.

با کلیک روی تصویر دانلود کنید.

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 3


پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 3

لطفا روی تصویر کلیک کنید


[ سه شنبه دوازدهم آبان ۱۳۹۴ ] [ 1:11 ] [ علی اصغر بوجاری ]

کار کردن با ترکیب ها باعث با رفتن سرعت خواندن ونوشتن می شود.با این عمل بجای تمرکز بر روی یک یک نشانه ها بصورت جدا از هم،نگاه وتمرکز دانش آموز بر روی دو نشانه ی پیوسته است وبا آشنایی با آن به سرعت از روی یک ترکیب رد شده وبه ترکیب یا نشانه ی دیگر نگاه می کند.می توان ترکیب ها را بر روی کارت های مقوایی کوچک نوشت وبه کلمه سازی و تمرین املا وخواندن پرداخت.برای اطلاعات بیشتر می توانید به پست (ساخت کارت های ترکیب )از موضوع خلاقیت ،ساخت لوازم کمک آموزشی مراجعه نمایید.

جدول ترکیب صامت ومصوت را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 

صدیقه هاشمی ساعت 17:52 | دوشنبه 11 آبان 1394 | بازدید : 3 | نظرات (0)

کاربرگ نشانه ی اَ َ مربوط به سومین نشانه از بخش دوم کتاب فارسی به تمریناتی برای شناخت این نشانه پرداخته است و ترکیب سازی با رسیدن به این نشانه به دو ترکیب از بـ ب می رسد.کم کم باید دانش آموزان کارت های ترکیب را آماده سازند تا در خواندن ونوشتن کلمات از این کارت ها استفاده کنندبا کلیک بر روی تصویر دانلود کنید.



یکی از ابزارهای سرشماری در ریاضی چوب خط می باشد که گاهی دانش آموزان برای رسم چوب خط 5 دچار مشکل می شوند.تمرینات فراوانی می توان با استفاده از چوب خط های آماده در بازار وچوب بستنی یا چوب معاینه انجام داد.برای دانش آموزان باسبک یادگیری کلامی هم داستان های بسیاری می توان ساخت (از غارنشینان تا کنون) اما برای دانش آموزانی که سبک یادگیریشان تصویری است توصیه می شود از تصاویر وکاربرگ ها بیشتر استفاده شود. کاربرگ حاضر نیز با این منظور طراحی شده است. برای دانلود روی تصویر کلیک نمایید




دومین کاربرگ نشانه ها که برای دومین نشانه ازبخش دوم طراحی شده است را در این پست قرار داده ام که جهت شناخت شکل وصدای نشانه وترکیب با آ واملای تصویری وروان خوانی می باشد.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/64145268171232578183.gif




شروع تدریس نیاز به جلب توجه وتمرکز دانش آموزان دارد وهر آنچه دانش آموز را مشارکت دهد واو را درگیر در امر یاد دهی_یادگیری نماید، برای شروع تدریس مناسب تر است. پازل های مرتبط با موضوع درس می تواند وسیله ی خوبی برای این امر باشد.در این پست پازل تدریس آ ا را قرار داده ام می توانید دانلود نموده و استفاده کنید.برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/76847441866054988374.gif



اولین نشانه ی کتاب فارسی ،نشانه ی آ ا به زودی تدریس می شود یا در بعضی کلاس ها تدریس شده است.تمرین این پست برای یادگیری بهتر وشناخت صدا و شکل نشانه ی آ ا می باشد.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.



آزمون های عملکردی در علوم به معلم کمک می کند تا بچه ها را با کاربرد آنچه می آموزند در زندگی واقعی آشنا کند. همچنین دانش آموزان راههای یادگیری و پیوند تجارب خود با دانش جدید و بکار بستن مفاهیم در زندگی را می آموزند.

آزمون عملکردی حاضر نیز با موضوع سایه ها از بخش اول علوم به همین منظور طراحی شده است.بر روی تصویر کلیک کرده ودانلود کنید همچنین آزمونی دیگر در پست های قبلی با عنوان آزمون عملکردی علوم قرار داده شده بود که می توانید آن را از مطالب قبلی جستجو نموده واستفاده کنید.



کم کم بخش اول فارسی(نگاره ها ) رو به اتمام است ودانش آموزان با بیشتر صداها وبخش کردن آشنا شده اند .قبل از ورود به بخش دوم کتاب 0نشانه های 1)بهتر است از شناخت صداها وبخش ها مطمئن شویم.این آزمون با هدف سنجش میزان یادگیری بخش کردن طراحی وآماده ی دانلود می باشد.

با کلیک روی تصویر دانلود کنید.


نمونه سوالات علوم فصل 1و2و3/کاربرگ نشانه ب/ویژگی خط فارسی

کلیک...نیشخند

 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/۱٠ | ٤:۱۳ ‎ق.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

والدین گرامی هرچند این نکات در کلاس گفته شده جهت آگاهی شما و یادآوری به بچه ها تکرار میکنم

از همین ابتدا که بچه ها نوشتن کلمات را اغاز میکنند باید به طور کاملا واضح همه ی موارد را تذکر داد 

به طور مثال برای نوشتن کلمه بابا به صورت قصه گفته ام که این کلمه یک خانواده چهار نفری است  و اعضای خانواده باید در کنار هم باشند تا خوش حال شوند 

وروی تابلو یک بابا مینویسم که کنار هم هستند دور کلمه بابا خط میکشم وبالای آن یک شکلک خندان میکشم  بعد خط بعد یک بابا می نویسم به این شکل

با    با

میگم ما این خانواده را از هم دور کردیم دورش خط میکشم ویک شکلک ناراحت بالاش

هر بار که کلمه را جدا جدا مینویسند میگم وااای خانواده ناراحته وبچه ها غش غش میخندند ومتوجه اشتباهشون میشوند

بعد میگم خووووب کلمه بابا یه خونواده کلمه آب هم یه خونواده

برای وقتی که بچه ها مثلا باباآب  را این شکلی کنار هم مینویسند میگم ای وای حالا باهم قاطی پاتی میشند ناراحت میگم فکر کنید کلاس ما وکلاس بغلی بیایم کنار کنار هم اونوقت من صدا میزنم علی  اون بچه کلاس بغلی که اسمش علیه میگه بله واینطوری قاطی پاتی میشه وبی نظمی

بنابر این هر خانواده باید با خانواده قبلی یه کم فاصله داشته باشه مثل این     بابا  آب 

اینطور بچه ها منظورمنو خوب میفهمند(البته ان شاالله )چشمک



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/۱٠ | ۳:٥٥ ‎ق.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

روی تصویر...

 

باتشکر از وبلاگ بابا آب داد 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/۱٠ | ۳:٤٩ ‎ق.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0)

این فایل برای آشنایی والدین با نام نشانه های فارسی ویا همان حروف الفباست 

لطفا روی تصویر کلیک فرمایید

 



تاریخ : ۱۳٩٤/۸/۱٠ | ۳:٤٤ ‎ق.ظ | نویسنده : جانی پور | نظرات (0) 

کاربرگ نشانه ی بـ ب-بوجاری


دومین کاربرگ نشانه ها که برای دومین نشانه ازبخش دوم طراحی شده است را در این پست قرار داده ام که جهت شناخت شکل وصدای نشانه وترکیب با آ واملای تصویری وروان خوانی می باشد.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.

http://upload7.ir/imgs/2014-11/64145268171232578183.gif

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 4/تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

 

پاورپوینت ریاضی اول دبستان تم 4

 
پاورپوینت ریاضی تم 4 تقدیم به اولی های نازنینم

لطفا برای دریافت فایل روی تصویر کلیک کنید.





موضوع: پاورپوینت،
بازدید : 1159
 

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله


تست هوش,تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

در عین اینکه تعیین ضریب هوشی کودک ، کاری تخصصی است که توسط

 روانشناسان و در مراکز معتبر انجام می‌شود، ولی تشخیص تقریبی کودکان

 با هوش بالا هوش متوسط یا کم هوش، کاری مهم است که  توسط والدین قابل

 انجام است.

دیوید وکسلر، از معروف‌ترین کسانی است که تعریف نافذی از هوش ارائه کرده

 است. از نظر او، هوش عبارت است از توانایی کلی و جامع در فرد که باعث تفکر

 منطقی فعالیت هدفمند و سازگاری با محیط می‌شود؛

یعنی مرکب از عناصر یا اجزایی که به‌طور کامل مستقل از هم نیستند و نشانه‌

هوشمندی فرد آن است که می‌تواند به صورت منطقی بیاندیشد و اعمال

برخاسته از هوش او اعمالی هدفدار هستند و توانایی هوش به فرد این امکان

را می‌دهد که خود را با شرایط محیط انطباق دهد. آزمون ترسیم آدمک یکی از

 آسان‌ترین عملی‌ترین و جهانی‌ترین آزمون‌های تصویری برای کودکان  است.


هدف:
مهم‌ترین هدف آزمون تعیین درجه هوشمندی سن عقلی و بهره هوشی

 کودک است.



ادامه مطلب


محتوای پوشه کار(آینه ی تمام نمای یک دانش آموز)-bojari

تاریخ : پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ | نویسنده : قاسم مجیدنیا
بسم الله

سلام

پوشه کار برای نشان دادن رشد تحصیلی و پیشرفت یادگیری دانش­ آموز مورد استفاده قرار می­گیرد و تنها بر تولید نهایی تاکید نمی­ کند. مـدارک مربـوط به پیشرفت دانش­ آموز مرحله به مرحله در پوشه کار او گذاشته می­شود تا و بـرای هدایت یادگـیری و تفکر جدید مورد استفاده قرار گیرد. مانند پیش نویس اولیه یک انشا، مراحل تفکر، چگونگی بازبینی و اصلاح آن.

اگربخواهیم از هر عنوان پوشه کار یک کپی بگیریم ،ممکن است کلاس های پر جمعیت توانایی این همه کپی نداشته باشند ؛لذا ماسعی کرده ایم محتوای پوشه کار را خلاصه و عنوان ها را در یک کاغذ A4 به صورت        6تایی تنظیم کنیم.شما نیز می توانید بر روی کاغذ A4  لیبل پشت چسب دار کپی کنید ودر اختیار دانش آموزان قرار دهید.

       با کلیک روی هر آیکون ،تمامی محتوا را با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد (ص) دانلود کنید.

هــــــــــــنر

مطالعات اجتــــــــــــــــماعی                                            فارسی

         علوم                                                ریاضی

          

      پیک آدینه                           شرح حال دانش آموز(WORD)

                

  ارزیابی دوماهانه معلم(WORD)             کارنامه مستمر توصیفی(WORD)

                    

فرم مقیاس رفتارمثبت ومنفی(WORD)    ارزیابی والدین از پوشه کار(WORD)                                         

                     

 

                       


برچسب‌ها: محتوای پوشه کار

پاور پوینت فعّالیّت درس فارسی (هم آغاز و هم پایان، بخش ها)/پاور پوینت تدریس نشانه ی آ ا، درس آب - / کاربرگ آموزشی مهرماه سال 94

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 

ریاضی دان کوچک !

با طراحی مربع های شگفت انگیز از آسان به سخت، سرعت و دقت خودت رو ، آزمایش کن . 

با کلیک روی جدول وارد بازی میشی 


[ پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ ] [ 23:53 ] [ علی اصغر بوجاری ]
[ پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ ] [ 22:54 ] [ علی اصغر بوجاری ]
 

فعالیت های درس چهارم ازفصل اول ریاضی سوم

 

 



تاریخ : پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ | 7:13 | نویسنده : سیدجوادتزرقی | نظر بدهید
[ پنجشنبه هفتم آبان ۱۳۹۴ ] [ 22:18 ] [ علی اصغر بوجاری ]

تدریس نشانه ی آ ا

شروع تدریس نیاز به جلب توجه وتمرکز دانش آموزان دارد وهر آنچه دانش آموز را مشارکت دهد واو را درگیر در امر یاد دهی_یادگیری نماید، برای شروع تدریس مناسب تر است. پازل های مرتبط با موضوع درس می تواند وسیله ی خوبی برای این امر باشد.در این پست پازل تدریس آ ا را قرار داده ام می توانید دانلود نموده و استفاده کنید.برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.



http://upload7.ir/imgs/2014-11/76847441866054988374.gif


سلام خدمت والدین و همکاران گرامی ازدیروز کلاس من را تک پایه کردند،به خاطر جمعیت 18 نفری کلاس اول و من معلم کلاس اول هستم.

سلام خدمت والدین و همکاران گرامی

ازدیروز کلاس من را تک پایه کردند،به خاطر جمعیت 18 نفری کلاس اول

و من معلم کلاس اول هستم.

دانلود فایل word

 

دانلود فایل pdf

[ سه شنبه پنجم آبان ۱۳۹۴ ] [ 20:35 ] [ جواد واله ]

چگونه کودک را حرف‌شنو تربیت کنیم

چگونه کودک را حرف‌شنو تربیت کنیم

چگونه کودک را حرف‌شنو تربیت کنیم

 

کودک حرف‌شنو,حرف‌شنوی در کودکان,تربیت کودک حرف شنو

 

بیشتر مادران در رویای خود هم نمی‌بینند فرزندشان روزی حرفشان را 

براحتی گوش کند و مطیع آنها شود. معمولا پدران، ساعات کمتری را با 

فرزندان می‌گذرانند و کمتر بر سر مسائل پیش پاافتاده و

 جزئی با آنها بحث می‌کنند.

از این رو جذبه‌شان بیشتر حفظ می‌شود، اما مادران بیشتر با فرزندشان 

هستند و کارشان دشوارتر است. در اینجا راهکارهایی معرفی می‌کنیم

 که به هر پدر و مادری کمک می‌کند فرزندان حرف‌شنوتری داشته باشند:
                   

ادامه مطلب


موضوع: مامان وبابا، 
بازدید : 891

آموزش و تمرین ضرب برای پایه ی سوم و چهارم ابتدایی

آموزش و تمرین ضرب برای پایه ی سوم و چهارم ابتدایی

 

 برای دانلود آموزش جدول ضرب روی عکس زیر کلیک کنید

 

 Adobe Flash Player 19.0.0.226 for Windows / Adobe AIR 19.0.0.213

  آخرین نسخه فلش پلیر برای اجرای فایل‌های فلش در ویندوز