تمرین مرتب کردن جملات را از این کاربرگ ،شروع کرده ام.با رسیدن به این نشانه ،دانش آموزان فعل های بیشتری را می توانند بنویسند وجملات آنها متنوع تر می شود.آمار دانش آموزانی که روان تر می نویسند ومی خوانند هم روز به روز بیشتر می شود.روزهای آرام وشادتر ولبخند رضایت اولیا و معلمان در راهند.
با کلیک بر روی تصویر کاربرگ را دانلود کنید.

به دنبال طراحی آزمون های موضوعی ریاضی آزمون شناخت واستفاده از چوب خط را طراحی نموده ام نظرات شما همکاران وصاحب نظران کمک بزرگی به طراحی بهتر این نوع آزمون ها می کند منتظر نظرات شما دوستان هستم.
با کلیک بر روی تصویر دانلود کنید

از کاربرگ نشانه ی سـ س به بعد جدول بخش وصداها را شروع کرده ایم که دانش آموزان با جداسازی بخش وصداها وفرستادن هر صدا به خانه اش ،صداها را تفکیک می کنند.این کار که یک حرکت از کل به جزء است به شناخت صداهای هر کلمه کمک می کند البته حتما به دانش آموز توصیه می کنیم که هنگام نوشتن با کشیده گفتن کلمه بنویسد که به یادگیری بهتر او کمک شود.
برای دانلود روی تصویر نشانه کلیک کنید

سومین آزمون موضوعی با موضوع موقعیت یابی آماده شده است آزمون های مربعات شگفت انگیز والگویابی را باید تا جایی که تدریس شده ،دانش آموز در کلاس جواب داده وبرگرداند اما آزمون موقعیت یابی را می توان در یک جلسه اجرا نمود چون تا این موقع از سال که دو ماه از سال تحصیلی گذشته همه ی موارد مورد آزمون را تدریس نموده ایم.
با کلیک بر روی تصویر دانلود کنید.

با کاربرگ نشانه ی س در خدمت دوستان هستم . از این نشانه به بعد به دلیل افزایش تمرینات کاربرگ ها بیشتر از دو صفحه می باشد جهت دانلود روی تصویر کلیک کنید.

دومین آزمون موضوعی با عنوان مربعات شگفت انگیز آماده شده است که در این پست می توانید با کلیک بر روی تصویر دانلود کنید.این آزمون از مربع 9خانه ای تا مربع81 خانه ای عددی ادامه دارد وتمامی انواع مربعات شگفت انگیز را ارزشیابی می کند.

در طراحی آزمون های مدادی کاغذی امسال ،تصمیم گرفته ام آزمون ها را به صورت موضوعی طراحی کنم.به این صورت که هرآزمون دربرگیرنده ی یک موضوع از ابتدا تا انتهای کتاب وسال تحصیلی باشدو دانش آموز در هر مرحله ای از موضوع که قرار دارد تا آنجا سنجیده شود و در پایان سال روند رشد دانش آموز در هر موضوع مشخص شود.با این کار می توان نموداری از پیشرفت دانش آموز در هر موضوع دنباله دار درسی رسم نمود و یادگیری او را بهتر رصد کرد.لطفا در صورت دانلود واستفاده نظر خود را جهت بهتر شدن طرح ارائه دهید
با کلیک بر روی تصویر دانلود کنید.

با توجه به برگزاری جشنواره ی تدریس پژوهش محور در دور دوم مقطع ابتدایی ،نمونه ی سناریو و وب پویه وکارتون مفهومی مربوط به درس نفوذپذیری خاک ها از علوم پنجم که همکار پایه ی پنجم تدریس نموده اند را در این پست قرار داده ام.با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.

تقویت حافظه ی دیداری
تمرین شماره 1
* دو تصویر را به مدت چند ثانیه به کودک نشان می دهیم سپس دو تصویر حذف می شود و از او می خواهیم بگوید چه تصاویر ی دیده است . تصاویر کم کم باتوجه به پیشرفت کودک افزایش می یابد.
* تمرین شماره 2
کارت هایی به اندازه ی 15*15تهیه کرده و با ماژیک کلمه ای را می نویسیم سپس 2 کارت را به کودک نشان می دهیم واز او می خواهیم با دقت بخواند وبا دست برتر کلمه را روی کارت رد گیری کندودر مرحله بعدهمان کلمه را در هوا بنویسد یک بار با چشم باز و بار دیگر با چشم بسته ،از او می خواهیم کلمات را به ذهن بسپارد بعد کارت حذف می شود و او باید کلمات را به همان ترتیب که دیده از حفظ تکرار کندو بنویسد وقتی کودک در دو کارت مشکل نداشته باشد کلمات را 3تا می کنیم و...

کاربرگ نشانه ی مـ م با اهداف شناخت نشانه و ترکیب سازی با نشانه ،جمله نویسی،بخش کردن وروانخوانی آماده ی دانلود می باشد با کلیک بر روی تصویر دانلود نمایید.
نظر یادتون نره
